Case study

Ceară, Titi, Crucificare

  • Crucificare, Titi Ceară

  • Crucificare, Titi Ceară

  • Detaliu

Autor

Titi Ceară

Titlu

Crucificare

Material

Lemn de plop

Dimensiune

210 x 95 x 80 cm

Semnat

Semnat pe verso dreapta sus

Apartenență

Colecția Regală de Artă Contemporană

  • Descriere

    Titi Ceară își leagă ideile artistice de două elemente: permanență și identitate. În cazul lucrării realizate din lemn de plop și intitulate Crucificare, privitorul este îndemnat să adauge un al treilea element – cel al posesiei. Permanența devine un orizont potențial al identificabilului repetabil, spectatorul poate întotdeauna să revină la această evidență, să o regăsească. Aici, orice dovadă a Crucificării topește în privitor ceva stabil și devine pentru el o „proprietate”. A recunoaște înseamnă de acum înainte a fi cel ce poate să imite (Imitatio Christi), căpătând identitatea sufletului celui care are, prin modul de a reface, în trăirile proprii, Crucificarea văzută.
    Adrian Buga, Titi Ceară, Colecția Regală de Artă Contemporană, 2011

  • Proveniență

    Atelierul artistului Titi Ceară

  • Bibliografie

    Alexandrescu, Sorin, Ivanciu, Simona, Figurative Art: Beginning and End of the 20th Century in Romania, Cobra Museum voor Moderne Kunst, 1998 Guță, Adrian, „Note despre sculptura lui Titi Ceară”, în Texte despre generația ‘80 în artele vizuale, Editura Paralela 45, Pitești, 2001, p. 150 Pervolovici, Romelo (coord.), Sculptură de simpozion, vol. I, Artă/Ecologie, Meta Graphos, București

  • Starea de conservare

    Lucrarea a fost restaurată de artist