Alma Redlinger

2011

Emoţia artistică a Almei se regăseşte în gândurile lui Van Gogh, care scria, însufleţit de o intenţie îndrăzneaţă: „toată iubirea pe care o simt pentru acest om trebuie să o pictez în pânza mea”. Pentru întâia oară un pictor îşi propunea să îşi picteze iubirea. Am sentimentul că Alma Redlinger păstrează în buzunarul său un bilet secret al iubirii pe care doar ea are voie să-l privească şi să-l simtă. Din când în când, întinde mâna şi-l atinge doar din exterior. Nu ştiu ce este notat în el, poate sunt scrise numele soţului, fiicelor, nepoţilor şi strănepoţilor ei.
Adrian Buga, Alma Redlinger, 2011

  • Afișul expoziției Alma Redlinger

  • Albumul Alma Redlinger

  • Detaliu, Ceainicul Roșu, u/p, 50x40 cm

  • Albumul Alma Redlinger

  • Albumul, invitația, pliantul și afișul expoziției Alma Redlinger

  • Detaliu, Visare, u/p, 50x40 cm

  • Vizita Reginei Ana a României în atelierul artistei Alma Redlinger

  • Detaliu, Colț de atelier 3 - Căluțul, u/p, 70x90 cm

  • Alma Redlinger - În atelier

  • Alma Redlinger și Adrian Buga, despre artă

Vernisaj 16 martie 2011

Voința de artă

Prezenţa voinţei de artă este un semnal al spiritului Almei Redlinger. În fiecare operă de artă, în fiecare pensulaţie, se anunţă prezenţa ei. „Un pictor bun”, spune Dürer, „poartă în sufletul său infinite forme; şi dacă ar fi posibil să trăiască veşnic, ar putea răspândi mereu, prin operele sale, ceva nou din ideile interioare”. Chiar dacă activitatea spirituală a Almei Redlinger nu se poate aşeza niciodată pe de-a-ntregul în forma unei opere de artă, ea tinde mereu spre exteriorizare şi atinge în tablouri gradul de tensiune maximă.
Cuceririle cele mai importante ale Almei Redlinger sunt desenul, structura compoziţiei şi gradul de epurare şi sinteză. Compoziţia se naşte din îmbinarea celor două elemente de bază ale picturii – forma grafică şi forma picturală. Activă ca desenatoare, Alma Redlinger este o ordonatoare a întretăierilor, ordonează instinctiv în procesul cunoaşterii şi alcătuirii formelor, descompune viziunea, o reclădeşte şi încearcă să recompună o imagine captată în memoria ei. Mâinile sale ghidează instinctiv pensula pe pânză, iar culorile apar ca nişte aripi de păsări printre coloanele unui templu.

Adrian Buga, Voința de artă, Alma Redlinger, 2011

Download document

Proiect în desfășurare

Vernisaj